Review policy
Badenwinkel.nl verzamelt reviews en toont deze op verschillende pagina’s, bijvoorbeeld op de homepage, categoriepagina en productpagina. Hieronder wordt ingegaan op de wijze waarop recensies worden verzameld, de kwaliteit van de recensies, publicaties van recensies en de wijze waarop de gemiddelde beoordeling berekend wordt.
Hoe worden reviews verzameld
De reviews die getoond worden op Badenwinkel.nl worden verzameld via een derde partij: Webshop Keurmerk. Via de website van Webshop Keurmerk wordt een uitnodiging gestuurd voor het schrijven van een review. Deze uitnodiging wordt alleen verstuurd naar consumenten die daadwerkelijk een aankoop hebben gedaan bij Badenwinkel. Hiervoor wordt het e-mailadres gebruikt dat is ingevuld tijdens het plaatsen van de bestelling.
De kwaliteit van de recensies
Om te garanderen dat elke review echt is kan er alleen op basis van een uitnodiging een recensie geschreven worden. De uitnodiging wordt verstuurd naar de klant die daadwerkelijk een aankoop heeft gedaan bij Badenwinkel op basis van het e-mailadres wat is ingevuld. Hierdoor wordt voorkomen dat er nepreviews geschreven kunnen worden.
Ook negatieve recensies worden op Badenwinkel.nl gepubliceerd. Webshop keurmerk gaat als volgt om met negatieve recensies. Wanneer er een klant een negatieve ervaring heeft gehad en 1, 2 of 3 van de 5 sterren geeft, krijgt Badenwinkel 14 dagen de tijd om samen met de betreffende klant te kijken of er een oplossing kan worden gevonden voor het probleem. De review wordt na het termijn van 14 dagen automatisch zichtbaar. Stel het probleem is toch verholpen dan kan de betreffende klant ervoor kiezen om de review te verwijderen of aan te vullen en daarin aan te geven hoe Badenwinkel het probleem heeft opgelost. De oorspronkelijke review zal in dit geval blijven staan en de aanvulling zal daarbij worden getoond.
Wanneer Badenwinkel beoordeelt wordt met 4 of 5 sterren wordt de review geplaatst en kan deze binnen 24 uur na plaatsing teruggevonden worden op onze webshop en op de website van Webshop Keurmerk.
Publicatie van een recensie
In de basis worden alle recensies van Webshop Keurmerk gepubliceerd en volledig overgenomen. Indien er namen van werknemers zijn gebruikt in de recensie worden deze namen wel verwijderd. In uitzonderlijke gevallen wordt een recensie niet gepubliceerd:
Indien er sprake is van grof taalgebruik in een review kan Badenwinkel dit aangeven bij Webshop Keurmerk. Webshop Keurmerk zal dit vervolgens bekijken en de betreffende persoon een herzieningsverzoek sturen om het grove taalgebruik aan te passen. Een review met grof taalgebruik wordt niet geplaatst. Als het taalgebruik eenmaal is aangepast wordt de review gewoon geplaatst en zal deze binnen 24 uur na plaatsingen teruggevonden worden op Badenwinkel.nl en op de website van Webshop Keurmerk.
Webshop Keurmerk kan in de basis de reviews niet verwijderen. Hierop is 1 uitzondering namelijk wanneer er sprake is van spam. Dan zal Webshop Keurmerk besluiten de review te verwijderen.
Berekenen gemiddelde beoordeling
Badenwinkel toont de gemiddelde beoordeling van alle Webshop Keurmerk recensies. Deze gemiddelde beoordeling wordt berekend door het totaal aantal sterren die gegeven zijn door alle klanten en dit te delen door het aantal klanten die een recensie hebben achtergelaten. Hier komt een gemiddelde beoordeling uit. Deze beoordeling wordt naar beneden afgerond.
Melding maken van nep recensies of misleiding
Het team van Badenwinkel vindt het heel belangrijk dat de recensies echt zijn en dat er geen sprake is van misleiding. Ben je er van overtuigd dat er toch sprake is van een nep recensie of misleiding? Dan kunt u ons klachtformulier invullen en zullen wij binnen één werkdag op uw klacht reageren. U kunt natuurlijk ook een mail sturen naar [email protected] of telefonisch contact met ons opnemen via 085-0603508.